ראה"מ למזכיר המדינה: "מקווה שארה"ב לא תחזור להסכם הגרעין הקודם"

איתי גדסי No Comments on ראה"מ למזכיר המדינה: "מקווה שארה"ב לא תחזור להסכם הגרעין הקודם"

ראש הממשלה בהצהרה משותפת עם מזכיר המדינה האמריקני הודה לו על חידוש המלאים של כיפת ברזל לאחר המערכה בעזה. נתניהו הבהיר לבלינקן, "ישראל תמיד תשמור על זכותה להגן על עצמה נגד משטר שמחויב להשמדתנו"

ראש הממשלה נתניהו ומזכיר המדינה האמריקאי בלינקן | צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90
22:05
30.04.24
אבי מימרן No Comments on ח"כ מילביצקי חושף: "ח"כי הליכוד לא מעודכנים בכלום"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה נתניהו פגש היום (שלישי) את מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן בלשכתו בירושלים, מדובר בביקור ראשון של מזכיר המדינה החדש והאישיות הבכירה הראשונה שמבקרת בישראל מטעם ממשל ביידן. השניים דנו על שיקום הרצועה במקביל למניעת התחמשות של חמאס. הסוגייא האיראנית והמו"מ על הסכם הגרעין. ותהליך השלום במזרח התיכון.

ראש הממשלה אמר בפתח ההצהרה המשותפת: "מזכיר המדינה בלינקן, טוני, ברוך הבא לירושלים. זהו ביקורך הראשון כמזכיר המדינה. ראשית, אני מבקש להביע תודה לנשיא ביידן, ולך, על תמיכה איתנה בזכותה של ישראל להגנה עצמית".

נתניהו סיפר בהצהרה על היחסים הטובים על מזכיר המדינה, "עליי לומר שבתפקידך הקודם, ב-2014, כשהיה לנו סבב נוסף נגד תוקפנות חמאס, מזכיר המדינה בלינקן תמך בנו באמצעות חידוש המלאי של כיפת ברזל בסך רבע מיליארד דולר. אתה הובלת את זה באופן אישי מהר מאוד, אנו זוכרים את זה ומודים לך" ציין נתניהו.

נתניהו שב והודה על חידוש המלאים של כיפת ברזל, "כעת אתה שוב מעניק לזה משמעות עם חידוש מלאי המיירטים של כיפת ברזל, שמצילים חיים של אזרחים בשני הצדדים ואנו אסירי תודה גם על כך. אנו גם נותנים ביטוי למחויבותנו להגנה עצמית – אם חמאס יפר את השקט ויתקוף את ישראל – תגובתנו תהיה עוצמתית ביותר" הזהיר נתניהו.

נתניהו ציין כי בפגישה בין השניים, "דנו בדרכים כיצד לעבוד יחד כדי למנוע התחמשות מחדש של חמאס על ידי נשקים ואמצעי תקיפה אחרים".

נתניהו סיפר כי במוקד הדיון עמדה איראן, "הנקודה השנייה היא איראן. אנחנו דנו בנושאים אזוריים רבים אבל אף אחד מהם לא גדול מאיראן. אני מקווה שארה"ב לא תחזור להסכם הגרעין הקודם עם איראן, כיוון שאנו מאמינים שהוא סולל את הדרך של איראן להשיג ארסנל של נשק גרעיני עם לגיטימיות בינלאומית" אמר ראש הממשלה.

בפניו של שר החוץ האמריקני אמר ראה"מ בנחרצות, "מה שלא יקרה, ישראל תמיד תשמור על זכותה להגן על עצמה נגד משטר שמחויב להשמדתנו, ומחויב להשיג נשק להשמדה המונית למען מטרה זו".

נתניהו ביקש מארה"ב לקדם את השלום במזה"ת שהחל בתקופת טראמפ, "הנקודה השלישית היא השלום. עלינו לעבוד יחד כדי להרחיב את הנורמליזציה בין ישראל לעולם הערבי והמוסלמי ולהעמיק את הסכמי השלום שכבר יש לנו".

על ההתנהלות מול הפלסטינים אמר נתניהו, "דנו גם כיצד לשפר את חייהם של הפלסטינים, התנאים ההומניטריים בעזה, לרבות הסוגיה של החזרת החיילים הנעדרים ושני האזרחים שנמצאים שם, בנוסף לצמיחה כלכלית עבור יהודה ושומרון, תוך שיתוף פעולה והשתתפות בינלאומיים".

על תהליך השלום עם הפלסטינים שאיננו הבהיר נתנהו, "שלום רשמי, אני חושב שהנשיא ביידן צדק לחלוטין כשאמר: ׳אתם לא תשיגו שלום עד שישראל תוכר כמדינה יהודית עצמאית׳ – זהו המפתח לכך. לא יכולתי להסכים יותר עם הנשיא ביידן ולא הייתי יכול להיות שמח יותר מלקבל כאן את פניך ואת הפמליה שלך בירושלים".

בסיום דבריו הודה ראש הממשלה ואמר, "תודה לך ולנשיא על ההצהרות החזקות שלכם נגד אנטישמיות שמתחזה לאנטי-ציונות אבל זו אנטישמיות. אתם נקטתם בעמדה אמיצה וברורה ואנו מעריכים זאת. אנשים הוגנים בכל מקום מעריכים את העמדה הזו".



0 תגובות